اینستاگرام
در سال ۲۰۲۳ بیش از ۲.۳۵ میلیارد کاربر فعال ماهانه در اینستاگرام وجود دارد. کاربران به طور متوسط ۳۰ دقیقه در روز را در اینستاگرام صرف می کنند. ۸۱ درصد از مردم از اینستاگرام برای تحقیق در مورد شرکت ها، محصولات و خدمات استفاده می کنند ۵۰ درصد از مردم برای خرید محصول یا خدماتی که در اینستاگرام دیده اند از یک وب سایت بازدید کرده اند بر اساس تعداد مخاطبان تبلیغات جهانی، اینستاگرام در آوریل ۲۰۲۳ حداقل ۱.۶۲۸ میلیارد کاربر در سراسر جهان دارد. نظرسنجی اخیر نشان می دهد که انتظار می رود تعداد کاربران اینستاگرام در سال ۲۰۲۳ به ۱.۳۵ میلیارد نفر در سراسر جهان برسد. در فوریه ۲۰۲۳، ۳۲۴ میلیون کاربر اینستاگرام در هند وجود داشت که ۲۲.۵ درصد از کل جمعیت هند را تشکیل می داد. حلقه های اینستاگرام دارای میانگین نرخ بازدید ویدیویی ۲.۵۴٪ هستند.
توییتر
تاریخچه توییتر به سال 2006 برمیگردد که این سرویس با نام Twitter توسط کارمند انجینیری به نام جک دورسی (Jack Dorsey) پیشنهاد شد. او نخستین توییت “تنها در حال تنظیم توییتر” (“just setting up my twitter”) را در تاریخ 21 مارس 2006 ارسال کرد و توییتر به شکل کامل در تاریخ ژوئیه 2006 به صورت عمومی ارائه شد. در اوایل سال 2007، با ارائه توییتر در کنفرانس South by Southwest Interactive (SXSW) در ایالات متحده، این پلتفرم با رشد چشمگیری مواجه شد و تعداد کاربران آن به طرز چشمگیری افزایش یافت. این شبکه اجتماعی در ایران هم فعالین زیادی را دارد که هر روزه هزاران توییئت در آن ارسال می شود.
لینکدین
در سال ۲۰۲۳، تعداد کاربران لینکدین به بیش از ۷۲۲ میلیون نفر رسید. بعد از ایالات متحده، هند با ۶۴ میلیون کاربر، بیشترین تعداد کاربران را دارد. سپس چین با ۴۹ میلیون، برزیل با ۴۱ میلیون و بریتانیا با ۲۸ میلیون کاربر دارند. ۲۴ درصد افراد در دستهسنی ۱۸ تا ۲۴ سال از لینکدین استفاده میکنند. کاربران فعال این پلتفرم به طور متوسط ۴۰ درصد از آن را روزانه مشاهده میکنند و در ماه بیش از ۱ میلیارد تعامل انجام میدهند. لینکدین بیشترین کاربران خود را خارج از ایالات متحده دارد و در ۲۴ زبان مختلف قابل دسترسی است که این امر باعث ایجاد ارتباطات و اتصالات حرفهای در سراسر جهان میشود.
یوتیوب و آپارات
آپارات و یوتیوب سرویسهای اشتراک گذاری ویدیو محور هستند که انواع کسب و کارها در آن حضور دارند. خالی گذاشتن عرصه مارکتینگویدیویی برای رقبا می توند شما راتا حدی ناکام بگذارد گپس حتما از خدمات ویدیویی فرامهام برای این مضوع استفاده کنید.
تلگرام
تلگرام یک اپلیکیشن پیامرسان محبوب است که توسط دو برادر روس به نامهای پاول و نیکولای دوروف تأسیس شد. این اپلیکیشن در اوایل سال ۲۰۱۳ به صورت رسمی عرضه شد. ابتدا با هدف ارائه یک پلتفرم پیامرسانی امن و کم حجم به وجود آمد. تلگرام برای محبوبیت خود به دلیل ویژگیهای منحصربهفردش شناخته میشود. از جمله این ویژگیها میتوان به رمزنگاری قوی پیامها، امکان ایجاد گروههای با ظرفیت بالا، امکان ارسال فایلهای حجیم، ایجاد کانالهای عمومی و خصوصی، و امکان انجام تماسهای تصویری و تماسهای صوتی اشاره کرد. تلگرام به طور چشمگیری در جهان محبوبیت داشته و تعداد کاربران آن به صدها میلیون نفر رسیده است. این پیامرسان به عنوان یکی از مهمترین رقبای واتساپ شناخته میشود و از آنجایی که برخی کشورها به دلایل سیاسی تلگرام را فیلتر میکنند، مخصوصاً در این کشورها از آن استفاده زیادی میشود. از تاریخچه تلگرام میتوان گفت که در طول زمان، این اپلیکیشن با ارائه بهروزرسانیهای مکرر و افزودن ویژگیهای جدید، همچنان محبوبیت خود را حفظ کرده و به یکی از پیامرسانهای محبوب و مورد علاقه کاربران در سراسر دنیا تبدیل شده است.