از پروفایل اینستاگرام عمومی یا خصوصی استفاده کنیم؟
نخستین موردی که در مورد پروفایل اینستاگرام می بایست به آن دقت کنید، پابلیک یا پرایوت بودن پیج اینستاگرام شماست. در ابتدای امر و به صورت پیش فرض، پروفایل هایی که در فضای اینستاگرام ساخته می شوند، Public یا عمومی هستند. سپس شما می توانید در قسمت تنظیمات پروفایل اینستاگرام، حالت پروفایل خود را به Private تغییر دهید. اما اگر یک صفحه ی کسب و کاری دارید، بهتر است این اشتباه را نکنید. بهترین نوع پروفایل برای کسب و کارها و پیج های بیزینسی اینستاگرام، پروفایل های عمومی هستند. مخاطب می بایست وقتی وارد صفحه تان می شود، بتواند همه ی پست های شما، چیدمان آنها و … را ببیند و در مورد صفحه تان تصمیم بگیرد. این که وی را معطل کنید تا درخواست Follow کردنش را بپذیرید، تنها می تواند منجر به از دست رفتن فرصت های جذب مخاطب شود. برای این منظور از قسمت Setting بخش Private Account را پیدا کنید و اطمینان حاصل کنید که این گزینه خاموش باشد.
نام کاربری یکی از کلیدی ترین موارد در پروفایل اینستاگرام
مورد بعدی که در پروفایل اینستاگرام آورده می شود، نام کاربری یا همان Username شماست. بهترین کار این است که نام کاربری را به گونه ای انتخاب کنیم که مخاطبان خیلی راحت بتوانند آن را سرچ نموده و به صفحه مان دسترسی پیدا کنند. این نام می بایست مشابهت هایی با نام کسب و کارتان هم داشته باشد تا بتواند اثرگذاری مناسبی ارائه دهد و کسانی که در اینستاگرام به دنبال شما و صفحه تان می گردند، آن را خیلی راحت پیدا کنند. مثلا اگر کسب و کار شما در زمینه ی ارائه ی محصولات یک برند خاص است، می توانید در ابتدای نام کاربری تان نام این برند را بیاورید و سپس ادامه ی آن را با نام خود پر کنید.
برای این که بتوانید این نام کاربری را ادیت کنید:
- می بایست به قسمت Edit profile که دقیقا زیر تعداد پست ها، فالوورها و فالووینگ های شماست، بروید.
- سپس در قسمت نام کاربری که علامت سر و نیم تنه ی یک انسان است، کلیک کرده و نام مورد نظر خود را وارد کنید.
اهمیت ویژه انتخاب صحیح نام برند و کسب و کار اینستاگرامی
یکی دیگر از مواردی که در پروفایل اینستاگرام آورده می شود، نام کسب و کار شما یا به نوعی نام تجاری است که می خواهید با آن مشغول به فعالیت شوید. این نام در بخش Name پروفایل می بایست وارد شود و محل به نمایش درآمدن آن هم دقیقا زیر عکس پروفایل برای هر صفحه ی اینستاگرامی است. وقتی هم که کاربری، نام کاربری شما را در قسمت سرچ اینستاگرام جستجو کند، این نام تجاری دقیقا زیر یوزرنیم برای وی به نمایش درمی آید. برای ویرایش این نام، مانند آنچه در قسمت قبل گفته شد عمل کنید، فقط به جای پر کردن قسمت یوزرنیم قسمت Name را که با علامتی شبیه به تخته شاسی است، پر کرده یا ویرایش کنید.
عکس پروفایل یکی از مهمترین قسمت های پروفایل اینستاگرام
یکی از مهمترین و برجسته ترین قسمت های پروفایل اینستاگرام را می توان عکس آن به شمار آورد. نخستین چیزی که هر دنبال کننده و یا کاربر در صفحه ی شما آن را می بیند و به آن توجه می کند، چیزی نیست به غیر از این عکس پروفایل. پس در انتخاب آن می بایست نهایت دقت به کار گرفته شود. ساده ترین راه این است که اگر برای برند خود یک لوگو دارد، می توانید آن را به عنوان عکس پروفایل اینستاگرام انتخاب کرده و قرار دهید. در غیر این صورت حتما به دنبال عکسی باشید که کاملا مرتبط با کسب و کارتان باشد و آن را به بهترین نحو توصیف کند. چرا که همین عکس بعدها می تواند نقش لوگو را برای شما بازی کرده و وقتی تعداد مخاطبانتان بالاتر برود، با همین عکس شناخته خواهید شد. همچنین اگر در سایر شبکه های اجتماعی برای این کسب و کار خود حساب کاربری دارید، بهتر است برای همه ی آنها از یک عکس استفاده کنید تا کاربر بتواند راحت تر شما را شناسایی کند. برای بارگذاری عکس به این نکته دقت داشته باشید که هر تصویری که بارگذاری کنید، اینستاگرام آن را به یک دایره با قطری برابر با صد و ده پیکسل کات کرده و سپس به عنوان عکس پروفایل اینستاگرام بارگذاری می کند. همچنین حداقل سایز برای تصویر پروفایل اینستاگرام می تواند صد و ده پیکسل در صد و دو پیکسل باشد و کیفیت های کمتر از آن پذیرفته نمی شود. بهتر است تصاویری را برای پروفایل خود انتخاب کنید که بین صد و ده تا دویست پیکسل باشند تا عکس آپلود شده با کیفیت و با سایز مناسب باشد. برای افزودن عکس به مسیر گفته شده در قسمت های قبل رفته و Change Profile Photo را انتخاب کنید.
پروفایل اینستاگرام و انتخاب خلاقانه متن بیوگرافی پیج
شما یک فرصت صد و پنجاه کاراکتری به نام بیو اینستاگرام دارید که در پروفایل اینستاگرام خود کسب و کار و برندتان را معرفی کنید. این توضیح در مورد کسب و کار در بیو می بایست مختصر، مفید، جذاب و متقاعد کننده باشد. به وسیله ی بیو شما می توانید خیلی کوتاه به مخاطب بفهمانید، در این صفحه چه می گذرد و چه چیزی انتظار وی را می کشد. بهتر است مواردی را مطرح کنید که سبب تمایز شما از رقیب هایتان می شود تا کاربری که به صفحه ی شما آمده است، برای دنبال کردن صفحه تان ترغیب شود. شما می توانید راجع به شخص خودتان، کسب و کارتان و … در بیو صحبت کنید. قرار دادن لینک کسب و کارتان مانند لینک وب سایت در این قسمت فوق العاده کمک کننده است. چرا که مخاطب می تواند مستقیما و با یک کلیک وارد سایت شما شده و برای مثال خرید خود را انجام دهد. پس به هیچ عنوان از گذاشتن لینک در بیو غافل نشوید و آن را به کاربران خود اطلاع دهید. همچنین اگر برای برند خود یک شعار تبلیغاتی دارید، حتما آن را در بیو ذکر کنید. لحن بیو بهتر است خودمانی، ساده و به دور از تکلف بوده و علاوه بر این ترجیحا به زبان فارسی ساده و سلیس باشد. استفاده از هشتگ هایی که در زیر پست های خود از آنها بهره می برید، هم در بیو می تواند کاربردی باشد.
اعلان های موجود برای پروفایل اینستاگرام
شما می توانید با کمک تنظیمات Push Notification در قسمت پروفایل اینستاگرام خود هر وقت که شخصی پست و یا استوری هایتان را Share کرد، متوجه این موضوع شوید. علاوه بر این اگر دنبال کننده های شما برای پست هایتان کامنت بگذارند، و یا استوری هایتان را Reply کنند، در صورت فعال بودن اعلان ها شما از آن باخبر خواهید شد. این اعلان ها برای کسب و کارها بسیار مفید بوده و می تواند برای برقراری ارتباط با دنبال کننده ها و تعامل داشتن با انها و در نتیجه افزایش نرخ تعامل پیج اینستاگرام شما به خوبی مورد استفاده قرار بگیرد. برای دسترسی به این قابلیت از قسمت Options به دنبال بخش Push Notification Setting بگردید. حال گزینه ی From Everyone را برگزینید تا همه ی نوتیفیکیشن های اینستاگرام از همه ی افراد برای شما بیایند.
عکس ها یا ویدیوهای پست شده بخش دیگری از پروفایل اینستاگرام
و در نهایت در قسمت پروفایل اینستاگرام خود کلیه ی عکس ها و ویدیوهایی که در قالب یک پست اشتراک گذاری کرده اید، هم به نمایش درمی آیند. مهم است که این عکس ها و یا فیلم ها با کیفیت بالایی آپلود شده باشند. همچنین نحوه ی چیدمان آنها هم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و نشان دهنده ی وقتی است که شما برای صفحه تان گذاشته اید و احترامی که برای مخاطب خود قائل بوده اید. روش های مختلف چیدمان عکس ها و قالب های مختلفی وجود دارند که شما می توانید از آنها استفاده کرده و پروفایل خود را جذاب تر و چشم نوازتر جلوه دهید تا مخاطب در نگاه اول جذب صفحه ی شما شده و برای دنبال کردن صفحه تان متقاعد شود.
نتیجه گیری برای پروفایل اینستاگرام
یکی از مهمترین قسمت های هر صفحه ی اینستاگرامی را می توان پروفایل اینستاگرام آن به شمار آورد. برای این که پروفایل خوب و بهینه ای در این سایت داشته باشید، می بایست حتما به تعدادی از نکته ها برای آن توجه کنید. در این مطلب سعی کرده ایم به این نکته های مهم و کاربردی بپردازیم که امیدواریم برای شما مفید واقع شوند.