مدیریت سوشال مدیا / مدیریت شبکههای اجتماعی
مدیریت سوشال مدیا یا مدیریت شبکههای اجتماعی در دنیای امروزه ما یک وظیفه ضروری و حیاتی برای شکل دادن به بیزنس، نمایش هویت برند و همچنین حفظ مخاطبین میباشد. هم برای کسب و کارهای کوچک تا متوسط و هم شرکتهای بزرگ، مدیریت سوشالمدیا یا مدیریت شبکههای اجتماعی به نحو صحیح و اصولی حائز اهمیت است. شبکههای اجتماعی به شما اجازه میدهند به راحتی کمپینهای بازاریابی خود را فارق از دردسرهای بازاریابی سنتی، اجرا و به گوش صدها مخاطب برسانید.
و این بالطبع یعنی فروش بیشتر!
با مدیریت حرفه ای سوشال مدیا یا شبکههای اجتماعی، می توانید مخاطبان هدف خود را متقاعد کنید که برند شما چیزی فراتر از یک کسب و کار محلی است. یک شبکه تعامل قوی با دنبال کنندگان شما، کسب و کار شما را زنده نگه می دارد. به این ترتیب ارتباط افراد با محصولات شما و انتخاب شما برای نیازهایشان بسیار آسان تر خواهد بود. شما می توانید با حمایت یک تیم قابل اعتماد اطمینان حاصل کنید که کسب و کار شما به یک برندی تبدیل می شود که ترجیح بسیاری از مخاطبان هدفتان است.
مدیریت سوشال مدیا یا مدیریت شبکههای اجتماعی بصورت اصولی، شبکههای اجتماعی شما را یک روزه زیر و رو نمیکند و نیازمند پروسه زمانی مشخصی است؛ اگرچه مشتریان ما شاهد تغییرات شگفتانگیزی در روزهای ابتدایی همکاری با پکیج پنل نیز بودهاند.
دیب مدیا در مدیریت شبکههای اجتماعی شخصی، شرکتی و فروشگاهی شما همراهتان است تا برند شما را حداقل یک پله بالاتر از رقبا قرار دهد! تمامی شبکههای اجتماعی خود را از اینستاگرام تا لینکدین و غیره به پکیج پنل بسپارید!
ادمینهای حرفهای دیب مدیا تمامی نیازهای شبکههای اجتماعی شما را شناسایی و ضعفهای آن را برطرف میکنند.
چرا باید برای مدیریت سوشال مدیا، ادمین داشته باشم؟
ادمین سوشال مدیا یا شبکههای اجتماعی می تواند به چند دلیل برای یک کسب و کار مفید باشد:
۱. افزایش آگاهی از برند: پلتفرم های سوشال مدیا میلیون ها کاربر فعال دارند و داشتن یک ادمین سوشال مدیا می تواند به افزایش دیده شدن کسب و کار شما در این دریای وسیع کمک کند. با ایجاد محتوای جذاب و تعامل با فالوورهای خود، می توانید حضور آنلاین قوی داشته باشید و مشتریان جدیدی جذب کنید.
۲. افزایش تعامل با مشتری: یک ادمین سوشال مدیا می تواند با پاسخ دادن سریع به دیدگاهها، پیام ها و نظرات به شما کمک کند با مشتریان خود در تعامل باشید. با گوش دادن به بازخورد مشتریان خود، می توانید محصولات یا خدمات خود را بهبود بخشید و بین مخاطبان خود اعتماد ایجاد کنید.
۳. صرفه جویی در زمان: اگر فعالیت در دنیای مجازی و یا مدیریت سوشال مدیا به طور موثر انجام نشود، می تواند زمان مفید زیادی از شما صاحب کسب و کار را بگیرد. یک ادمین سوشال مدیا می تواند از پست کردن محتوا، نظارت بر تعامل و تجزیه و تحلیل معیارها از جانب شما از کسب و کار شما مراقبت کند و زمان شما را برای تمرکز بر جنبه های دیگر کسب و کارتان آزاد کند.
۴. ثبات: یک ادمین سوشال مدیا می تواند اطمینان حاصل کند که همه پست های شما با لحن و تصویری که می خواهید برای برند خود ایجاد کنید(هویت برند) مطابقت دارد. ادمین سوشال مدیا همچنین می تواند به شما کمک کنند تا یک برنامه محتوایی منظم داشته باشید تا دنبال کنندگان (فالوور) خود را درگیر و علاقه مند به محتوای خود نگه دارید.
مدیریت سوشال مدیا یا مدیریت شبکههای اجتماعی توسط پکیج پنل به چه صورت انجام میشود؟
روند مدیریت سوشال مدیا یا مدیریت شبکههای اجتماعی توسط پکیج پنل، یک روند مدتدار میباشد. ما هیچگاه وعدههای الکی رشد نجومی در مدت کم را نمیدهیم، بلکه از پایهریزی اصولی زیرساخت کسب و کارتان شروع و روند سالم و پرسودی برایتان تعریف میکنیم. بالطبع در طول این مسیر شاهد رشد قابل توجهی نیز خواهید بود.
در ابتدا ادمین سوشال مدیا به کمک مشاور سوشال مدیای تیم آقای ربات آنالیز سوات SWOT برند شما را انجام میدهند تا تمامی جوانب کسب و کار شما بصورت شفاف مشخص گردد. در مرحله بعد لیستی از موارد مورد نیاز پلتفرم سوشال مدیای شما نظیر لوگو و غیره ارائه میشود. در وهله بعد هویت برند بررسی(و در صورت نداشتن، ایجاد) می شود. در انتهای آنالیز، برنامه دقیق و اصولی طرحریزی شده توسط مشاور سوشال مدیا به ادمین سوشال مدیا ارائه و پروسه رشد آغاز میشود.
بطور کلی روند مدیریت سوشال مدیا به این صورت است:
تحلیل ترندهای روز
تولید محتوا بر اساس تقویم محتوایی تدوین شده اختصاصی
تحلیل رقبا
بهینهسازی امنیت و کلیات سوشالمدیای برند
تعامل با مخاطب هدف برند
ارائه گزارشات
در نظر داشته باشید که پروسه و روند مدیریت سوشال مدیا برای هر برندی بنابه حوزه کاری آن برند تا حدودی متفاوت خواهد بود.